Saç Dökülmesi Belirtileri

Saç Dökülmesi AnlamaBundan önceki konumuzda dökülme sorununu ele alırken, sürecin oldu bittiye gelmek yerine bunun belirli bir süreçte gelişeceğinden bahsetmiştik. Düşünsenize en sağlıksız saçlı deride bile 80 – 100 bin saç teli bulunmaktadır. Günde 100 – 200 şeklinde dökülen saçlar sizin önlem almanız için bir sinyaldir. Nasıl ki bir yerimiz ağrıdığında hemen müdahale etmek gibi bir düşünceye kapılıyorsak, bu konuda da aynı şekilde bir girişimde bulunmalıyız.

Saç Dökülmesi Nasıl Anlaşılır?
Öncelikle her dökülmenin kellik ile sonuçlanmayacağını bilerek dikkat etmemiz konulardan birisi dökülen greft yani saç teli sayısını baz almamız gerektiğidir. Günlük 40-50 tane dökülen saç telleri saçınızı yenilenmesi için standart bir süreç olduğunu bunun üzerinde bir rakam oluyorsa, 100 ve üzeri asıl dökülme bu olduğunu bilmeliyiz.

Şakaklarda Geri Çekilme Görülür
Erkeklerde görülen saç dökülmesi genelde iki noktada meydana gelir, tepe kısmı ve şakaklarda bu alanlarda seyrelme meydana geliyorsa, sizin sorununuz yenilenmek değil dökülmedir.

Diğer Saç Dökülmesi Belirtileri
Bir çok belirtisi olup her insanda aynı belirtiler görülmese yapılan araştırmalar göstermiştir ki aşağıdaki listede yer alan bulgular, saç dökülmesi sorunu yaşayan insanların ortak paydaları arasında yer almıştır.

 

  • Saçın uzama hızında yavaşlama görülmektedir. Çünkü dökülme problemi yaşayan bireylerin saçlarında kalite kaybı vardır. Kalite kaybı ise saçların kırılma ve dökülmelerine neden olmaktadır.

 

  • Cansızlaşma yukarıdaki maddeye ek olarak kalite kaybı görülen saçlarda cansız ve sönükleşme yanı sıra saçın parlaklığı azalır. Uzama problemi yaşanmaya başlanabilir. Saçlarınız 2-3 cm’den fazla uzamaz.

 

  • Aşırı kepeklenme problemi de saçlarınızın dökülme belirtileri arasında yer alır. Aynı zamanda saç diplerinde sızlanma ve kaşıntıya da neden olan aşırı kepek bir anlamda seboreik dermatit probleminide beraberinde getirmektedir.

Saç Dökülmesine Karşı Alınacak Önlemler
Konunun amacı saçlarda görülen sorunların önemsenmediğinde ciddi anlamda dökülmeye neden olacağıdır. Peki yukarıdaki sorunları görülüyor fakat dökülme olmuyorsa, sorunun henüz başındasınız ve vakit kaybetmeden önlem almanız gerektiğini unutmamalısınız. Bundan sonraki konularda ise dökülmeye sebebiyet veren sorunları engellemeyi yazılarımızda aktaracağız. Örnek saçta kalite kaybı yaşayan bireyler için biotin (B7 Vitamini) konusunda detaylar anlatırken, aşırı kepek problemi yaşayanlar için ise seboreik dermatite karşı alınacak önlemleri aktaracağız.

Lütfen sizlerde sorunlarınızı bizlerle paylaşın. Bu sayede sorunlarınıza  çözüm yolu bulabilirsiniz. Sorularınız varsa aşağıdaki yorum formundan saç ekimi uzmanı Op. Dr. Atilla Kaya’nın cevaplaması üzere yazabilirsiniz.

Dökülme Problemi Nasıl Anlaşılır? için 927 yorum yapılmış


İbrahim Aydın

Hocam öncelikle merhabalar. Su an 22 yaşındayım. Saç dokulmem 20li yaşlarda başladı o zamanlar baya yoğun dökülüyordu. Dr a göründüm ve B12 amp kullandım daha sonra az da olsa saç dokulmem durdu. Ancak yinede günde 70.80 tel hergun döküldü. Şu an da devam ediyor. Bu süre zarfında saçlarım baya inceldi. Çok aşırı bir seyreklik yok hatta cevremdeki herkes saclarimin normal olduğunu söylüyor. . Hocam şu B12 hariç hiç ilaç kullanmadım. Dayimda kellik var fakat amcalarim ve babamda kellik yok. Saçlarım babamin saç yapısıyla birebir. Kek kalma ihtimalim nedir ve saclarimda yağlanma ve kepek için hangi ilaçları önerirsiniz. Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
Dr.Atilla Kaya
ailede erkek tipi dökülme varsa %50 ihtimalle sizin saçlarınızda etkilenebilir,farklı düzeylerde dökülme görülebilir.saç kalitenizi arttırmak ve kalitesini korumak için xpecia tablet kullanabilirsiniz.yağlanma ve kepek için climbazol içeren seboderm şampuan kullanabilirsiniz

Emir

Hocam merhaba berberimin demesiyle saçımın ön kısmında hafif bur açılma oldugunu fsrkettim sabun kullanmami önerdi 2 3 gün kullandım ama daha çok döktü gibime geldi bende bırsktım , bende saç dökülmesi hicam şu şekilde saçımı sert bir sekilde çekersem 4 5 tel gelior elime onu dışinda arada sırada tarakla taradığimda saçımi , taraga 1 2 tel gelior ama normal birsekilde döküldüğünü pek görmedkm örnegin sabah kalktigimda yastigimda saç olmuyo , sülalemde bir tek dayım kel o da yarım kel seyreklikler var ne yapmam lazım , cildiyeye gitmelimiyim yoksa saça sürülen yaglar vsrmis badem yagi filan o tarz şeyler i öncelikle kullanmalimiyim?
Uzman
Saçınızın ön kısmında eğer açılma varsa bu genetik tipi dökülmenin bulgusudur. Dayınızda dökülme olması zaten erkek tipi dökülmenin ailede görüldüğünün belirtisi. Yoğun dökülme belirli yaşlarda yaşanır, onun dışında 3-5 tel görmeniz normal. Sabun ciltten kolay temizlenmez ve saçlı deride tabaka bırakarak gözeneklerin tıkanmasına neden olabilir bu da daha çok saç dökülmesine. Saç dökülmesine yönelik Sawpoo Şampuan kullanabilirsiniz. Yaşınızı söylememişsiniz yaşınıza göre biotin tablet ya da xpecia tablet başlamanızı öneririm.

Emir

Hocam yaşim 18 di bu arada birsey daha sormak istiyorum benim saçlarimda dökülmenin yanında çok hızlı bir şekilde yağlanıyor bu yeni olan bisi deil ergenliğe girdigimden beri bu oluyor asla saçım 1 günü çıkarmıyo .sabah yıkıyorum akşamına dışari cikcaksam tekrar yikamam gerekior bu neden kaynaklanir , kepek sorunu yaşamıyorum. , bu önermis oldugunuz sawpoo şampuan bu yağlanmayıda durdurabilirmi?
Uzman
Merhaba daha önce yağlanmadan bahsetmemiştiniz,Yağlanmanın nedeni ergenliğe girdikten sonra hormonal aktivitenin değişmesi ile yağlanma artabilir. Yağlanma için climbazole içeren seboderm şampuan kullanabilirsiniz.. Seboderm günlük kullanıma uygun bir şampuandır, yağlanmayı dengeledikten sonra dönüşümlü olarak sawpoo ile birlikte kullanabilirsiniz. Günlük 10 mg biotin almalısınız ve lokal olarak hairforte sprey kullanmalısınız.

Can

Hocam iyi gunler. Minoxidil ile hair forte u donusumlu olarak kullansak sorun olur mu? Yani bir gun birini diger gun otekini? Cok tesekkur ederim simdiden.
Dr. Atilla Kaya
Kullanabilirsiniz, Fakat minoxil alerjisi olsa bunu ayırt ermek zor olur, ve her ikisine de ara vermek zorunda kalırsınız

Can

Hocam seboreik dermatit var bende. Oyuzden saclarim yiprandi. Hair forte kullaniyorm o da kasinti yapiyor. Ama gozumu kararttim ikisini de kullanacam maksat saclari toparlayim.
Dr.Atilla Kaya
Sebodeem şampuanla birlikte kullanın, mutlaka biotin 10 mg yada xpecia tablet de kullanmalısınız

Ersin

Merhaba yaşım 20. Hocam saçım normalde fazla sık değil son zamanlarda seyrelme oldugunu düşünüyorum ve ayna karşısında saçımla uğraştığımda sürekli dökülmeler görüyorum ama yastığımda yada günlük hayatımda bunla karşılaşmıyorum akrabalarda kel yok ama babamın saç seyrek ve şakakları açık ne yapmam lazım.

admin - Atilla KAYA

Saç kalitenizi korumak ve arttırmak için xpecia tablet başlayabilirsiniz.günde 2 doz kullanmanızı öneririm.
Dr. Atilla kaya