İnsanlarda vücudun farklı noktalarında her zaman mantar yani yaşayan mikroplar bulunur. Bunlar zamanla sayılarında artış ile insana zarar vermeye ve belirgin bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Özellikle deri ve tırnak diplerine yerleşen mantar çok nadir olsa da bazen organlarda görülebilir. En ciddi sorun ise saç derisi ve tırnaklarda görülür.

Kafada mantar nasıl anlaşılır?
Sağlıklı saçlara sahip olan insanlarda yağlanma, kepeklenme, dökülme ve ıslaklık olmaz. Bunlardan biri ya da birden fazlasını saçlarınızda görüyorsanız saç derinizde mutlaka bir sorun olduğunu bilmelisiniz. Kafada mantar belirtisi ise aynı şekilde yukarıda belirtmiş olduğum sorunlardan bir ya da bir kaçı olması en ciddi belirtileri arasındadır. Özellikle saç derisinde görülen kaşıntı direkt olarak kafada mantar belirtileri arasında başı çekmektedir.

Kafada mantar basite alınmamalı?
Tedavisi diğer mantar sorunlarına göre daha kolay olan kafada mantar ilk etapta kafa derisinde görülür. Fakat hep o noktada kalmayıp saç köküne ilerleyici etkisi bulunur. Saç köküne ilerlemesi ve kökleri zarar vermesi kişide kalıcı saç dökülmesine neden olabilir. Çünkü kırılarak dökülmeler kökten yeni saçın uzaması ile düzelirken saç kökünün zarar görmesi ise yeni saç üretiminin artık olmayacağı anlamanına gelmektedir.

Aşırı kepek ve saç dökülmesine neden olur?
Bir çok insan kepeği basite alıp, daha sonra karşılaşacağı aşırı kepek yani seboreik dermatit sorununu hayal bile edememektedir. Mantar kepek ve aynı zamanda aşırı kepeğe neden olan bir sorundur. Yine aynı şekilde aşırı kepek problemi de saç kalitesini düşürerek zayıflama ve dökülmelere neden olur.

Kafada mantar nasıl geçer?
Bu konuyu ayrıca detaylıca bir şekilde ele alacağımızı belirterek burada özet şekilde bilgilendireyim. Kafada mantar tedavisi problemin yoğunluğuna göre seçenekler gerektirir. Örnek basit kepek sorunu yaşayanlar markette satılan şampuanlarla sorunu çözerken ileri ve aşırı kepek sorunu olan, yani mantar kaynaklı problemlerde ise içeriğinde Climbazol gibi mantar öldürücü maddeler içeren medikal şampuanlar kullanmalısınız. Bu şampuanlar medikal ürün olması nedeniyle marketlerde bulma imkanınız yoktur. Size en yakın eczane ya da üreticinin satış sitesi bulunuyorsa oradan alabilirsiniz.

Kafada mantar nedir

Değerli arkadaşlar aldatıcı TV reklamlarına aldanmayın. Normal şampuanlarda kalıcı kepek önleyici herhangi bir madde bulunmaz. Çünkü o ürünlerin amacı temizleyici niteliğindedir. Sizler ise mantar öldürücü etkili ürün kullanmalısınız.

Kafada mantar neden olur? için 128 yorum yapılmış


baran

mrb hocam saçımda aşırı dökülme, kepek ve kaşıntı var az az sivilcelerde var doktora gitmedim mantardan şüpheleniyorum bende… dediğiniz gibi climbazol içeren şampuan kullanırsam mantar olmaaada zararı olur mu bu ilacın?, şimdiden tşkler.
Op.Dr.Atilla Kaya
dermatolog görüp değerlendirmeli

Shn

Merhaba hocam saç diplerimde kabuklanma vardı doktora gittim mantar olabilir dedi hap verdi artı birde katerol şampuan verdi suanda saç diplerim temizlendi dökülen saçlarımın geri çıkması mümkünmü aceba
Dr.Atilla Kaya
mantar enfeksiyonunda çıkmayabilir.desteklemek için xpecia tablet kullanabilirsin

mine

hocam ben bir hafta önce başımın arkasında bozuk para büyüklüğünde dökülme fark ettim. o kısımda hiç saç yok. alnımdaki saçlarda seyrelmeye başladı. normalde saçım çok dökülüyordu ama şimdi tamamen dökülmüş olan bölge beni korkutuyor. saçımda kepek kaşıntı falan yoktu şimdi sadece o dökülen kısım biraz kaşınıyor. mantar mıdır bu saçkıran mıdır çözemedim. mantar için yağlı kepekli saç diyorlar ama ikisi de bende yok. yardımcı olursanız sevinirim. bu arada sivilce için kısa zaman önce 3 4 kutu azitro isimli bir antibiyotik aldım ve 4 ay kadar öncesinde de kan hapı kullanmıştım uzun süre. bu ilaçların bir yan etkisi olabilir mi?
Dr.Atilla Kaya
tarifiniz saçkıran düşündürüyor.squarik asit içeren sadbe kullanabilirsiniz

Huseyin

Hocam saçımda çok kaşıntı oluyor dökülüyor ne yapmalıyım
Dr.Atilla Kaya
kaşıntının nedeni tespit edilmeli,muayene olmalısınız

Anonim

YA BENIM SAÇIM 2 AYDIR AŞIRI DOKULUYOR KEL DERECESINE GELDIM DOKTORA GITTIM MANTAR DEDI ACABA CIKARMI DOKULEN SACLARIM
Dr.Atilla Kaya
mantar kelliğe neden olabilir.acil tedavi edilmeli

Anonim

Hocam benim saçlarda bir anda dökülme başladı ve seyrekleşmeye başladı doktora gittim sprey yazdı minoxil kullandım hiç bi etkisini göremedim 3 ay kullan dedi kullandım.dökülme yoktu nir anda başladı
Dr. Atilla Kaya
Dökülme nedeni araştırılması. Eğer erkek tipi dökülme ise hairforte sprey ve xpecia tablet kullanabilirsiniz

osman

merhaba hocam başımın bazı yerlerinde 1 tl büyüklüğünde önceden yaradan oluşma boşluklar var oraya sac ekimi yapıyormusunuz
Dr. Atilla Kaya
Ben saç ekimini 5 yıl önce bıraktım.instagram hesabından Op. Dr. Serkan Sabancıoğluna ulaşabilirsiniz

Sertan

8 yaşındaki oğlumun saçları geçen seneden beri dökülmeye başladı fakat biz pek önemsemedik, çocuktur geçer dedik. Fakat belirgin olmaya başlayınca sene başında dermatoloğa götürdük ve bize egzama dediler. Ketoral şampuan verdiler ve haftada 3 kere onu kullanıyoruz. Mayıs ayına geldiğimizde oğlumun saçları bayağı azalıp derisi gözükmeye başladı. Bize önerebileceğiniz saç uzmanı ve bu işi saçtan alınan parçalarla biyopsisini yaparak tam çözüm verebilen birine yönlendirebilir misiniz? Size de sorum bu kabustan kurtulabilir miyiz yoksa oğlum kel mi kalacak.
Dr. Atilla Kaya
Egzama uzun süre tedavi edilmediğinde saç dökülmesine neden olur.dermotto losyon ve seboderm şampuan kullanın.haftada 3-4 kez uygulayın ve HP 5 mg biotin tablet kullanın.